måndag 27 juli 2009

Avalanche Game: Bound in Blocks


Jag hade planerat skriva en recension av Ubisofts westernspel Call of Juarez: Bound in Blood (förkortar BiB, en inte överdrivet cool förkortning). Men en känsla av obeslutsamhet kom över mig när jag satte fingrarna mot tangentbordet. Var det rätt? Skulle jag göra spelet rättvisa om jag utvärderade det nu? Nej, blev svaret och recensionen får därför vänta. Istället bjuder jag er på en avdammad favorit, Avalanche game. Detta busenkla men svårt beroendeframkallande plattformsspelet gjorde entré i mitt liv under hösten 2008 och var under några månader min trogna vän under C-uppsatsskrivande.

Avalanche game har allt som ett gratisspel borde ha. Det är lätt att sätta sig in i, riktigt kul men inte omöjligt att lägga ifrån sig. Det är dessutom riktigt läckert och ackompanjerat av ett charmigt sound track. Spelet är en perfekt liten rast från verkligheten. Testa Avalanche game, alla borde göra det, om inte annat så endast för att hänga i sockerbitens konstant klättrande värld.

/Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar