fredag 14 augusti 2009

GOW renässans

Sommaren är för många gamers, mig inkluderat, en period då vi återupptäcker gamla favoriter eller betar av någon av dom där klassikerna som man inte får missa men som du har missat. Detta beror naturligtvis på bristen av spelsläpp under sommaren och sommarlivstristess, eller sommarjobbstristess eller vad det nu är för sommarrelaterad tristess som driver dig till att tillbringa tid ensam, inomhus med fördragna gardiner. Hur som helst, efter att ha inlettt sommaren med SimCity 4, (ett kanonbra spel på alla sätt och vis, men ett som ganska snart blir enformigt, ingen roas av att pressa pendlartider och dra tunnelbanenät för evigt) och håller nu på att avsluta den med Gears of War 2. Spelet hade jag sedan länge klarat, men ett spel som jag så sent som i höstas ansåg var "det perfekta actionspelet" måste ju hålla. Mycket riktigt gör det det. Fast denna gång satsar jag mer på multiplayer och horde. Det är fortfarande kanonbra, snyggt och omväxlande. Men jag börjar fundera, åt vilket håll kommer tredje spelet att dra. Tvåan framstår allt mer som en finslipning av första spelet, något som inte håller till trean....

Det lär vilket som dröja innan vi får se mer av Marcus Fenix, men fram tills dess duger GOW 2 alldeles utmärkt.

/Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar