onsdag 20 oktober 2010

Recension: Medal of Honor


Medal of honor från EA gör en comeback i lite nya kläder, de har nämligen lämnat andra världskriget och flyttat sig till en mer aktuell arena, nämligen kriget i Afganistan.
Man spelar flera karaktärer som tillhör elitstyrkor som är där för att göra grovjobbet, och där uppstår det genast ett problem både för dem och för mig. För dem är det helt enkelt att något går fel under ett uppdrag och för mig blir det lite svårt att hänga med i storyn. Dock så kommer dessa karaktärers vägar korsas vilket gör storyn betydligt mer intressant.
Stilmässigt är det som en blandning mellan tidigare populära fps som Call of Duty och Battlefield Bad Company. Spelet bjuder inte på så mycket nytt utan känns mer som de har ritat om tidigare nämnda titlar.
För övrigt bjuder spelet på fantastiskt fina cut-scenes och ljudet är helt fenomenalt, och vissa sekvenser när man spelar uppdrag som utspelar sig i dagsljus kan det se riktigt fint ut. Även röstskådespelet är på sina håll i toppklass.
Spelet är väldigt linjärt och det blir väldigt mycket sitta bakom en sten och skjuta tills man flyttar till nästa sten och gör samma sak igen vilket blir lite tröttsamt efter ett tag. Sedan är inte AI:n den bästa heller för fienderna springer hela tiden rätt framför gevärspipan vilket gör att spelet blir lätt (även på hard). Ens egna soldatkamrater är inte heller så smarta för även de springer framför en hela tiden så man får räkna med en hel del friendly fire.
Multiplayer läget är menat för mycket action då banorna är små och det blir lätt trångt vilket resulterar i en massa skjutande från både en själv och motståndarna.
Summa sumarum är det ett fint spel och relativt kul som behöver lite mer finputs innan de kan få några höga poäng av mig.

//Rick

Läs även SvDs recension

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar