torsdag 3 november 2011

Syndicate pt.2 - Gamex 2011


Vi kom in på en pressvisning och fick då testa på spelets coop-läge. Fyra spelare som slåss mot vad som verkade vara en hel hord av fiender samtidigt som man arbetar mot ett gemensamt objektiv. Producenten Ben O'Donell poängterade redan i början vikten av att vi skulle sammarbeta och framförallt hela varandra med hjälp av våra karaktärers så kallade chip-teknologier. Helt sonika så fick vi uppleva att varningarna var berättigade då vi åkte på råstryk. När vi frågade vilken svårighetsgrad detta var löd svaret "Easy".

Vårt totala nederlag berodde naturligtvis mycket på att vi var ett gäng väldigt orutinerade Syndicate-spelare. Spelet i erbjöd oss en väldigt dynamisk action-upplevelse. De fyra agenterna man spelar som är alla utrustade med en rad olika så kallade chip-teknologier, som varierar från att hacka fiendens pansar till att återuppliva fallna medspelare. Utöver detta fanns även en så kallad "chip overlay" som med en knapptryckning renderar världen i monokroma färger där fienderna är markerade i orange.

Vi på [gejm] (i alla fall Christoffer) är så gott som totalsålda på detta spel som verkar bli ett utomordentligt actionlir som ligger precis rätt i tiden, både sett till dess visuella design och dess cyberpunk-miljö.

Vi fick även en intervju med Ben, som dyker upp senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar