söndag 21 juni 2009

Sista natten med Kat

Jag hade alla intentioner att förstå the Sims 3, kanske till och med tycka att det är lite kul att spela. Skapa en individ, guida denne genom livet, sörja tillsammans, glädjas tillsammans. Sånt som jag antog gjorde the Sims till den enorma succé som det är. Men efter timmar av möblerande, romantiska möten, konverserande med främlingar och inte minst duschande så la jag ned. Kat Hat och hennes familj fick sin chans och dom sumpa den, deras vardag var inte tråkigare än min egen. Hur en hel värld av 14-åriga tjejer kan älska spelserien är fortfarande ett mysterium, kanske till och med ännu större nu än innan mitt möte med familjen Hat. Sanningen är att det inte händer någonting i spelet och om det mot all förmodan skulle hända något så är det ungefär lika spännande som att borsta tänderna. Nej, bäste läsare, the Sims 3 ska ingen köpa. Vi har tillräckligt mycket vardag som det är.

/Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar