fredag 3 juli 2009

Boom Blox Smash Party

Det har varit inaktivt för min del på den nya bloggen, inte bara för att jag tycker att det är lite svårt att skriva utan även för att jag gjort mig klumpigare än vanligt.
Jag har, mitt i varmaste sommaren, brutit foten! Vad som kan tyckas vara en gejmers dröm visade sig snabbt ha baksidor. Det är inte alls lika kul att gejma åtta timmar i sträck när det är i princip allt man kan göra! Som följd av detta har jag spelat ovanligt lite, men börjar äntligen få upp lusten igen!

Vad jag har spelat, förutom en hel del NES-spel på Virtual Console, är Boom Blox Smash Party till Wii, och jag är faktiskt mer förtjust i det än vad jag hade väntat mig. Okej, det är alltid kul att förstöra saker, men så länge? Spelet är en uppföljare till Boom Blox, och en mycket värdig sådan som i mitt tycke är bättre än föregångaren.

Spelet går i mångt och mycket ut på att riva ner stora byggnationer av block, så du kommer åt de små poäng-plupparna. Det finns många sätt att förstöra ordningen på, allt från baseballs till slangbellor, via kanoner, bowlingklot och slemmiga händer. Vissa specialblock påverkar omgivningen på olika sätt, virusblock smittar, vanishing blocks...ehh...försvinner, ingen överraskning där, och så vidare.

Banorna är många, och roligast blir det förstås om man har en vän som hjälper till med förödelsen. Det är svårt att låta bli att lyckas riva alltihop på så få drag som möjligt. Full recension kommer i höst, men det ser lovande ut och jag ställer mig försiktigt positiv till ett spel som kommer plocka fram de mest barnsliga och destruktiva sidorna i dig!

För dig som känner dig mer sportig än destruktiv kommer Daniel snart recensera Grand Slam Tennis till Wii, missa inte det!

/Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar